Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach školy

Materská škola 906 11 Prietrž

Správa o výchovno- vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch  a podmienkach školy za školský rok 2012- 2013.

Vypracovala : Libuša Jonášová, riad. MŠ Prietrž

V Prietrži, 30. 8. 2013

Východiská a podklady :

Správa je vypracovaná v zmysle :

1.     Vyhlášky Ministerstva školstva SR č. 9/2006 Z. z.,  zo 16. 12. 2005 o štruktúre a obsahu správ o výchovno- vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení.

2.     Metodického usmernenie č. 10/2006- R z 25. 5. 2006 k vyhláške Ministerstva školstva SR č. 9/2006 Z. z. , o štruktúre a obsahu správ o výchovno- vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení.

3.     Plánu práce školy na školský rok 2012- 2013.

 

1.     Základné identifikačné údaje:

a)     Názov školy : Materská škola 906 11 Prietrž

Adresa školy: Prietrž č. 139, 906 11

Právna norma: škola bez právnej subjektivity

Telefónne číslo: 0918 126 897

b)    Zriaďovateľ školy: Obec Prietrž

Adresa: Prietrž 906 11, č. 126

 IČO: 00309869

Starostka: Ing. Dana Blažková

Riaditeľka školy : Libuša Jonášová

Rada školy: Veronika Blanáriková- predseda

                     Jana Londáková

                     Lenka Richtová

                     Mária Svatá

                     Renáta Harnošová

2.     Materskú školu navštevovalo v školskom roku 2012/ 2013- 18 detí, 9 chlapcov a 9 dievčat.

V MŠ pracovali 2 učiteľky s požadovanou kvalifikáciou.

Počet nepedagogických zamestnancov školy 3 – upratovačka, kuchárka, vedúca ŠJ.

3.     Výsledky výchovno- vzdelávacieho procesu:

Pracovali sme podľa plánu ŠKVP, nové poznatky sme získavali štúdiom odbornej literatúry, vymieňali sme si skúsenosti s inými materskými školami. Deti pracovali s počítačom a inou didaktickou technikou. Kládli sme dôraz na hru, ciele edukačných aktivít sme napĺňali  tak, aby deti nepreberali hotové poznatky , umožňovali sme im skúmať a experimentovať.

Frontálne  aktivity sme nahrádzali skupinovými a individuálnymi. Zvýšenú pozornosť sme venovali spisovnému vyjadrovaniu sa. Vo všetkých aktivitách sa prelínala prosociálna a enviromentálna výchova . Vytvárali sme deťom bohaté podnetné prostredie, v priebehu roka sme sa zamerali aj na estetické prostredie interiéru MŠ. Aktuálne sme pripravovali kultúrne programy spoločne so žiakmi a učiteľmi zo ZŠ. Vyrábali sme darčeky a pozdravy. Prezentovali sme sa na verejnosti, zúčastnili  sa na výtvarných súťažiach,  na niekoľkých edukačných exkurziách a prednáškach. Deti prejavovali radosť z objavovania a samostatnej tvorivej činnosti, pracovali sme na témy , ktoré im boli známe.

4.     Údaje o počtoch, kvalifikácii a ďalšom vzdelávaní zamestnancov:

a)     Počet pedagogických zamestnancov: 2 učiteľky, z toho žien : 2

Libuša Jonášová – riaditeľka MŠ, učiteľstvo pre materské školy

Lenka Richtová – učiteľka MŠ, učiteľstvo pre materské školy

b)    Počet nepedagogických zamestnancov školy:

Ľudmila Krčová – kuchárka

Mária Svatá – upratovačka

Renáta Harnošová – vedúca ŠJ            

5.      Vzdelávanie pedagogických zamestnancov školy:

Riaditeľka MŠ absolvovala funkčné vzdelávanie a vzdelávanie zamerané na rozvíjanie matematických predstáv u detí predškolského veku, učiteľka – školenie zamerané na digitálne technológie – MPC Trnava .

Zúčastňujú sa seminárov, vzájomne si vymieňajú praktické a teoretické poznatky z rôznych oblastí školstva.

6.     Aktivity a prezentácia školy na verejnosti:

a)     Súťaže : Deti mali možnosť zapájať sa v priebehu roka do všetkých súťaží – výtvarných , tanečných, speváckych aj športových.

·        Do súťaže „ Hasiči očami detí“ sa zapojili viaceré deti predškolského veku, ocenený bol L. Jablonický.

·        Materská škola sa prezentovala aj v detskom časopise Bobík, kde bol uverejnený článok a fotografie z našej akcie- Súťaž o najkrajšiu dyňu.

·        Aktuálne sme doplnili webovú stránku materskej školy pod stránkami obce na : www.obecprietrž.sk .

b)    Kultúrne a iné akcie :

·        Exkurzia na výstave ovocia a zeleniny v KD.

·        Výstava ovocia a zeleniny v MŠ.

·        Návšteva divadelného predstavenia Traja tučniaci v Trnave.

·        Úcta k starším- vystúpenie v kultúrnom dome pre dôchodcov.

·        Návšteva predškolákov  na vyučovacej hodine v ZŠ.

·        Príprava Mikulášskeho posedenia , príchod Mikuláša.

·        Advent- výzdoba,  počúvanie kolied , pečenie medovníkov, príprava kultúrneho programu s vianočnou tematikou.

·        Vstúpenie detí MŠ a ZŠ na vianočnom koncerte.

·        Posedenie pri stromčeku, obdarovanie detí darčekmi a hrami od rodičov.

·        Vychádzka do prírody- starostlivosť o zvieratká v lese.

·        Zimné športy.

·        Detský karneval.

·        Fašiangy- výzdoba a tradície.

·        Zápis detí do 1. Ročníka.

·        Návšteva miestnej knižnice, čítanie kníh, rozprávok.

·        Položenie kytičky kvetov na cintoríne padlým vojakom.

·        Veľkonočná výzdoba , tradície Veľkej noci.

·        Príprava programu ku Dňu Matiek a vystúpenie v KD.

·        MDD- výlet na ZOO farmu v Modrovej a exkurzia miniatúr hradov a zámkov v Podolí.

·        Rozlúčka s predškolákmi – športové dopoludnie prežité s deťmi ZŠ na futbalovom ihrisku, slávnostné odovzdanie osvedčení.

7.     Priestorové a materiálne podmienky  školy :

Materská škola je v štádiu postupnej obnovy interiéru výmenou starého nevyhovujúceho nábytku za nový.   Z finančných prostriedkov, ktoré boli škole dostupné sme zakúpili sadu športového náčinia, detské hudobné nástroje, skrinku na výtvarné pomôcky. Výtvarný materiál bol doplnený z finančných prostriedkov rodičov. Deťom sme počas roka spestrili hry novými hračkami a detskú knižnicu opäť doplnili o množstvo nových kníh.

Finančné prostriedky pridelené na predškolákov boli použité predovšetkým na zakúpenie didaktických pomôcok, pomôcky na výchovno- vzdelávaciu činnosť zhotovujeme a podľa možností obnovujeme a dopĺňame. Príspevky od rodičov sú odovzdávané zriaďovateľovi a sú čerpané podľa potrieb MŠ.

Počas letných prázdnin sme realizovali prestavbu vstupnej chodby do MŠ. Finančné prostriedky poskytla obec a na realizácii sa pracovne podieľal personál MŠ a rodičia detí.

8.     Splnenie cieľa na nasledujúci školský rok:

Hlavným cieľom predprimárneho vzdelávania je dosiahnuť optimálnu perceptuálno – motorickú, kognitívnu  a citovo- sociálnu úroveň ako základ pripravenosti na školské vzdelávanie  a na život v spoločnosti. Východiskom jej je  jedinečnosť dieťaťa, aktívne učenie a začleňovanie do skupiny a kolektívu, pracovať so ŠKVP.