
Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach školy
Materská škola 906 11 Prietrž
Správa o výchovno- vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach školy za školský rok 2012- 2013.
Vypracovala : Libuša Jonášová, riad. MŠ Prietrž
V Prietrži, 30. 8. 2013
Východiská a podklady :
Správa je vypracovaná v zmysle :
1. Vyhlášky Ministerstva školstva SR č. 9/2006 Z. z., zo 16. 12. 2005 o štruktúre a obsahu správ o výchovno- vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení.
2. Metodického usmernenie č. 10/2006- R z 25. 5. 2006 k vyhláške Ministerstva školstva SR č. 9/2006 Z. z. , o štruktúre a obsahu správ o výchovno- vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení.
3. Plánu práce školy na školský rok 2012- 2013.
1. Základné identifikačné údaje:
a) Názov školy : Materská škola 906 11 Prietrž
Adresa školy: Prietrž č. 139, 906 11
Právna norma: škola bez právnej subjektivity
Telefónne číslo: 0918 126 897
b) Zriaďovateľ školy: Obec Prietrž
Adresa: Prietrž 906 11, č. 126
IČO: 00309869
Starostka: Ing. Dana Blažková
Riaditeľka školy : Libuša Jonášová
Rada školy: Veronika Blanáriková- predseda
Jana Londáková
Lenka Richtová
Mária Svatá
Renáta Harnošová
2. Materskú školu navštevovalo v školskom roku 2012/ 2013- 18 detí, 9 chlapcov a 9 dievčat.
V MŠ pracovali 2 učiteľky s požadovanou kvalifikáciou.
Počet nepedagogických zamestnancov školy 3 – upratovačka, kuchárka, vedúca ŠJ.
3. Výsledky výchovno- vzdelávacieho procesu:
Pracovali sme podľa plánu ŠKVP, nové poznatky sme získavali štúdiom odbornej literatúry, vymieňali sme si skúsenosti s inými materskými školami. Deti pracovali s počítačom a inou didaktickou technikou. Kládli sme dôraz na hru, ciele edukačných aktivít sme napĺňali tak, aby deti nepreberali hotové poznatky , umožňovali sme im skúmať a experimentovať.
Frontálne aktivity sme nahrádzali skupinovými a individuálnymi. Zvýšenú pozornosť sme venovali spisovnému vyjadrovaniu sa. Vo všetkých aktivitách sa prelínala prosociálna a enviromentálna výchova . Vytvárali sme deťom bohaté podnetné prostredie, v priebehu roka sme sa zamerali aj na estetické prostredie interiéru MŠ. Aktuálne sme pripravovali kultúrne programy spoločne so žiakmi a učiteľmi zo ZŠ. Vyrábali sme darčeky a pozdravy. Prezentovali sme sa na verejnosti, zúčastnili sa na výtvarných súťažiach, na niekoľkých edukačných exkurziách a prednáškach. Deti prejavovali radosť z objavovania a samostatnej tvorivej činnosti, pracovali sme na témy , ktoré im boli známe.
4. Údaje o počtoch, kvalifikácii a ďalšom vzdelávaní zamestnancov:
a) Počet pedagogických zamestnancov: 2 učiteľky, z toho žien : 2
Libuša Jonášová – riaditeľka MŠ, učiteľstvo pre materské školy
Lenka Richtová – učiteľka MŠ, učiteľstvo pre materské školy
b) Počet nepedagogických zamestnancov školy:
Ľudmila Krčová – kuchárka
Mária Svatá – upratovačka
Renáta Harnošová – vedúca ŠJ
5. Vzdelávanie pedagogických zamestnancov školy:
Riaditeľka MŠ absolvovala funkčné vzdelávanie a vzdelávanie zamerané na rozvíjanie matematických predstáv u detí predškolského veku, učiteľka – školenie zamerané na digitálne technológie – MPC Trnava .
Zúčastňujú sa seminárov, vzájomne si vymieňajú praktické a teoretické poznatky z rôznych oblastí školstva.
6. Aktivity a prezentácia školy na verejnosti:
a) Súťaže : Deti mali možnosť zapájať sa v priebehu roka do všetkých súťaží – výtvarných , tanečných, speváckych aj športových.
· Do súťaže „ Hasiči očami detí“ sa zapojili viaceré deti predškolského veku, ocenený bol L. Jablonický.
· Materská škola sa prezentovala aj v detskom časopise Bobík, kde bol uverejnený článok a fotografie z našej akcie- Súťaž o najkrajšiu dyňu.
· Aktuálne sme doplnili webovú stránku materskej školy pod stránkami obce na : www.obecprietrž.sk .
b) Kultúrne a iné akcie :
· Exkurzia na výstave ovocia a zeleniny v KD.
· Výstava ovocia a zeleniny v MŠ.
· Návšteva divadelného predstavenia Traja tučniaci v Trnave.
· Úcta k starším- vystúpenie v kultúrnom dome pre dôchodcov.
· Návšteva predškolákov na vyučovacej hodine v ZŠ.
· Príprava Mikulášskeho posedenia , príchod Mikuláša.
· Advent- výzdoba, počúvanie kolied , pečenie medovníkov, príprava kultúrneho programu s vianočnou tematikou.
· Vstúpenie detí MŠ a ZŠ na vianočnom koncerte.
· Posedenie pri stromčeku, obdarovanie detí darčekmi a hrami od rodičov.
· Vychádzka do prírody- starostlivosť o zvieratká v lese.
· Zimné športy.
· Detský karneval.
· Fašiangy- výzdoba a tradície.
· Zápis detí do 1. Ročníka.
· Návšteva miestnej knižnice, čítanie kníh, rozprávok.
· Položenie kytičky kvetov na cintoríne padlým vojakom.
· Veľkonočná výzdoba , tradície Veľkej noci.
· Príprava programu ku Dňu Matiek a vystúpenie v KD.
· MDD- výlet na ZOO farmu v Modrovej a exkurzia miniatúr hradov a zámkov v Podolí.
· Rozlúčka s predškolákmi – športové dopoludnie prežité s deťmi ZŠ na futbalovom ihrisku, slávnostné odovzdanie osvedčení.
7. Priestorové a materiálne podmienky školy :
Materská škola je v štádiu postupnej obnovy interiéru výmenou starého nevyhovujúceho nábytku za nový. Z finančných prostriedkov, ktoré boli škole dostupné sme zakúpili sadu športového náčinia, detské hudobné nástroje, skrinku na výtvarné pomôcky. Výtvarný materiál bol doplnený z finančných prostriedkov rodičov. Deťom sme počas roka spestrili hry novými hračkami a detskú knižnicu opäť doplnili o množstvo nových kníh.
Finančné prostriedky pridelené na predškolákov boli použité predovšetkým na zakúpenie didaktických pomôcok, pomôcky na výchovno- vzdelávaciu činnosť zhotovujeme a podľa možností obnovujeme a dopĺňame. Príspevky od rodičov sú odovzdávané zriaďovateľovi a sú čerpané podľa potrieb MŠ.
Počas letných prázdnin sme realizovali prestavbu vstupnej chodby do MŠ. Finančné prostriedky poskytla obec a na realizácii sa pracovne podieľal personál MŠ a rodičia detí.
8. Splnenie cieľa na nasledujúci školský rok:
Hlavným cieľom predprimárneho vzdelávania je dosiahnuť optimálnu perceptuálno – motorickú, kognitívnu a citovo- sociálnu úroveň ako základ pripravenosti na školské vzdelávanie a na život v spoločnosti. Východiskom jej je jedinečnosť dieťaťa, aktívne učenie a začleňovanie do skupiny a kolektívu, pracovať so ŠKVP.